ទោះជាការមកដល់នៃផ្សារទំនើបធំៗពីបរទេសនៅទីក្រុងភ្នំពេញកើនកាន់តែច្រើនក្តី ប៉ុន្តែក្រុមអ្នកវិនិយោគក្នុងវិស័យនេះ និងអ្នកជំនាញនៅតៃមានសុទិដ្ឋិនិយម ហើយចង់ឲ្យមានផ្សារបែបនេះកាន់តែច្រើនថែមទៀត។
អគ្គនាយកបុរី ប៉េង ហួត គ្រុប លោកឧកញ៉ា ថៃ ម៉េងលី ដែលបានបោះទុនវិនិយោគជាង ២០០ លានដុល្លារ សាងសង់ផ្សារទំនើប PH Eco Mall ស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ ១ បានមានប្រសាសន៍ឲ្យដឹងកាល ពី ពេលថ្មីៗនេះថា ចំនួនផ្សារទំនើបនៅទីក្រុងភ្នំពេញមិនទាន់មានច្រើននោះទេ គឺមានតែផ្សារទំនើបអន្តរជាតិ ២-៣ ដូចជា AEON Mall, MAKRO, Phnom Penh Maga Mall ជាដើម។
លោកបន្តថា ៖ «ខ្ញុំមិនបារម្ភពីការ ប្រកួតប្រជែងទេ ព្រោះចំនួនផ្សារទំនើបនៅទីក្រុងភ្នំពេញមិនទាន់មានច្រើននោះទេ ធៀបនឹងប្រទេសជិតខាងរបស់យើង»។
លោកបន្តថា៖ «PH Eco Mall នឹងផ្តល់បទពិសោធនៃការដើរផ្សារមួយ ដែលមានស្តង់ដារអន្តរជាតិ ជាមួយនឹងភាពបៃតង និងបរិយាកាសដ៏ទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិនានាផងដែរ ព្រោះយើងចង់ឲ្យពួកគេនឹកឃើញផ្សារនេះពេលពួកគេមកកម្សាន្តនៅក្រុងភ្នំពេញ»។
ផ្សារទំនើប PH Eco Mall មានទីតាំងធំទូលាយ ដែលសាងសង់លើផ្ទៃដីជិត ៦ ហិកតា និងអាចចតរថយន្តបានជិត ៣ ០០០ គ្រឿង និងម៉ូតូជាង ២ ០០០ គ្រឿងផងដែរ។ តាមគម្រោងផ្សារទំនើបនេះនឹងបញ្ចប់ការសាងសង់ នៅឆ្នាំ ២០២១ ខាងមុខនេះ។ ផ្សារទំនើប PH Eco Mallមានផ្ទៃក្រឡាសំណង់ ២៦៨,០០០ ម៉ែត្រការ៉េ និងផ្ទៃសម្រាប់ជួលជិត៩ម៉ឺនម៉ែត្រការ៉េ។
លោកឧកញ៉ា ថៃ ម៉េងលី បានបន្តថា ជាមួយវត្តមានផ្សារទំនើបនេះនឹងធ្វើឲ្យគម្រោងស្តារផ្លាទីនឹម ក្លាយជាទីក្រុងមួយមានភាពទំនើបស៊ីវិល័យ សម្បូរបែបបន្ថែមពីលើសាលារៀនលំដាប់អន្តរជាតិ ក្លឹបកីឡាដែលមានទីលានវាយកូនហ្គោល ក្លិបបាល់ទាត់ និងបាល់បោះ ដែលនឹងបើកដំណើរការនៅឆ្នាំ២០១៨ខាងមុខនេះ។
យោងតាមការសិក្សារបស់ក្រុមហ៊ុន CBRE Cambodia បានរកឃើញថា ចំនួនផ្សារទំនើបធៀបជាមួយមនុស្សម្នាក់នៅកម្ពុជា និងប្រទេសជិតខាង គឺចំនួនផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជា មានទំហំតូចនៅឡើយធៀបនឹងមនុស្សម្នាក់។
ប្រធានសមាគមទេសចរណ៍អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក លោក ធួន ស៊ីណាន បានថ្លែងថា ចំនួនផ្សារទំនើបមិនទាន់មានច្រើននៅកម្ពុជានៅឡើយទេ យើងចង់ឲ្យមានផ្សារទំនើបកាន់តែច្រើនថែមទៀត ដើម្បីបំពេញចំណុចខ្វះខាតរបស់យើងក្នុងការទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិនានា។ លោកបន្តថា បច្ចុប្បន្នភ្ញៀវទេសចរបានទៅកាន់ផ្សារទំនើបនៅក្រុងភ្នំពេញហើយ តែមិនទាន់មានចំនួនច្រើននោះទេ។
លោកបន្តថា ៖ «ដើម្បីទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិនានា អ្នកវិនិយោគគួរគិតគូរពីការលក់ផលិតផលរបស់ខ្មែរ និងផលិតផលល្បីៗពីបរទេសឲ្យបានច្រើន»។
លោកបន្តថា ៖ «បច្ចុប្បន្នផ្សារទំនើបនានា មិនទាន់បំពេញបាននូវមុខទំនិញទាំងនោះទេ»។
ប្រធានសមាគមអ្នកវាយតម្លៃ និងភ្នាក់ងារអចលនវត្ថុកម្ពុជាលោក គីម ហ៊ាង បានថ្លែងថា ការមកដល់នៃផ្សារទំនើបថ្មីៗកាន់តែច្រើន វាជាដំណាក់កាលវិវឌ្ឍន៍នៃសេដ្ឋកិច្ចសង្គម ប៉ុន្តែអ្នកខ្លះបារម្ភថា ផ្សារទំនើបទាំងនោះ នឹងសម្លាប់ផ្សារប្រពៃណីក្នុងស្រុក ដូចជាផ្សារធំថ្មី ផ្សារអូរឬស្សី ផ្សារកណ្តាលជាដើម ប៉ុន្តែនេះជានិន្នាការធម្មតា ដែលផ្សារទាំងនោះនៅរយៈពេល ៥ ទៅ ១០ ឆ្នាំទៀត នឹងវិវឌ្ឍន៍ជាផ្សារទំនើបដោយខ្លួនឯង ព្រោះនេះជាទីផ្សារសេរី។
លោកបន្តថា៖ «ផ្សារទំនើបថ្មីៗច្រើន ឬមិនច្រើន វាអាស្រ័យលើអ្នកវិនិយោគ ខណៈតម្រូវការនៅតែមាន ព្រោះខ្ញុំគិតថា ផ្សារទំនើបនៅស្រុកយើងមិនទាន់ច្រើនទេ ធៀបជាមួយថៃនៅជិតខាងយើង ដើរតែ ៣០០ ទៅ ៥០០ ម៉ែត្រ គឺមានផ្សារទំនើបមួយហើយ»។
លោកបន្តថា៖ «អ្វីសំខាន់គឺផ្សារនៅប្រទេសថៃ មិនពឹងផ្អែកតែប្រជាជនក្នុងស្រុកទេ គឺពឹងផ្អែកលើភ្ញៀវទេសចរ និងអ្នកជំនួញក្រៅស្រុក ព្រោះបើពឹងតែប្រជាជនក្នុងស្រុក ផ្សារទាំងនោះមិនទទួលជោគជ័យទេ»។
នៅពេលនិយាយពីភាពទាក់ទាញនៃផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជា លោក គីម ហ៊ាង បានលើកជាសំណួរថា តើផ្សារយើងទាក់ទាញភ្ញៀវបរទេសឬអត់? តើផ្សារទាំងនោះលក់ទំនិញបរទេស ឬទំនិញក្នុងស្រុក? បើផ្សារទាំងនោះលក់ទំនិញបរទេសដូចតែប្រទេសរបស់ពួកគេមានដែរវាមិនទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរច្រើនឡើយ។ ហេតុនេះផ្សារទំនើបក្នុងស្រុក គួរលក់ផលិតផលក្នុងស្រុកដែលមានគុណភាពខ្ពស់ៗ។
លោក ប៉ែន សុខគា នាយកផ្នែកវាយតម្លៃនៃក្រុមហ៊ុនប៊ុណ្ណារៀលធីគ្រុបបានថ្លែងថា ការវិនិយោគលើផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជាកើនឡើង ដោយសារកម្លាំងទិញកើនឡើង ស្របពេលសេដ្ឋកិច្ច និងប្រាក់ចំណូលប្រជាពលរដ្ឋកំពុងកើនឡើង ដែលធ្វើឲ្យកម្លាំងទិញនៅកម្ពុជាបានកើនឡើងព្រមគ្នាផងដែរ ក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ។
លោកបន្តថា៖ «កំណើនប្រជាពលរដ្ឋក្នុងទីក្រុង និងការកើនឡើងនូវក្រុមប្រជាជនវណ្ណៈកណ្តាល ជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់ ក្នុងការទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគជាតិ អន្តរជាតិនានាធ្វើការវិនិយោគលើផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជា»៕